Tribulus Terrestritis Manfaat dan kegunaan perubatan

Tribulus Terrestritis Manfaat dan kegunaan perubatan

Tribulus terrestritis merupakan herba purba dikenali sebagai gokshura di India. Ia digunakan secara meluas oleh pengamal perubatan alternatif untuk merawat keadaan seperti libido rendah dan meningkatkan stamina. Di sini dalam artikel ini kita akan mengkaji semula keberkesanannya dan bagaimana ia boleh membantu seseorang meningkatkan kesihatan secara keseluruhan.

Bagaimana rupanya?

Tribulus merupakan tumbuhan berbunga yang tergolong kepada keluarga Zygophyllaceae, didapati di kawasan suhu panas dan tropika pada dasarnya di Selatan Asia, Afrika, Eropah dan Australia. Ia boleh hidup dalam keadaan cuaca yang paling sukar dan mempunyai rupa yang sangat tahan lasak.

Menggunakan Tribulus Terrestritis

Herba ini sudah pasti salah satu ubat yang paling popular dan berkesan herba untuk rawatan libido rendah, mati pucuk, kemandulan, stamina rendah dan juga diberikan kepada ahli sukan untuk meningkatkan prestasi mereka di lapangan.

Lain-lain Faedah Penting Dari Tribulus Termasuk -

Meningkatkan peredaran darah di dalam badan
Meningkatkan prestasi seksual di tempat tidur.
Membantu menghadapi tekanan, ketegangan mental dan membantu mengatasi kemurungan.
Meningkatkan tahap testosteron pada lelaki.

Bagaimana Untuk Mengambil Tribulus

Terdapat banyak syarikat di seluruh dunia yang menjual herba ini dalam bentuk kapsul tulen. Hanya mengambil ia sebagai satu dos yang ditetapkan atau berunding dengan doktor anda.

Adakah Tribulus Untuk Semua?

Tribulus cenderung untuk meningkatkan tahap testosteron dalam badan. Lelaki yang lebih tua yang semula jadi testosteron sentiasa penurunan yang amat akan mendapat manfaat dengan mengambil herba ini, ke atas lelaki sebaliknya muda yang berumur di antara 18 hingga 25 tidak akan mengalami banyak manfaat sebagai tahap testosteron dan prestasi seksual akan secara semula jadi di kemuncaknya .

Gambaran Keseluruhan

Melihat semua faedah yang Tribulus terrestritis menyediakan ia perlu membantu mengatasi pelbagai kemudahan yang ada penyakit jika diambil mengikut dos yang ditetapkan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar