Chikara Reiki Do - Alternatif Reiki Master attunement

Chikara Reiki Do - Alternatif Reiki Master attunement

Chikara Reiki Do telah diperkenalkan oleh tuan Judith dan Chris Conroy. Ini 2 tuan menggunakan prinsip-prinsip asas Usui Reiki. Satu-satunya perbezaan utama pengajaran mereka dengan kaedah lain adalah Chikara Reiki Do bermula dengan attunement diri.

Reiki attunement ritual semata-mata menghubungkan penyembuh dengan sumber tenaga Reiki yang datang dari Allah atau The Source. Semasa proses ini, pusat-pusat chakra atau tenaga anda diaktifkan untuk mengakses tenaga Reiki. Jika anda boleh mengakses baik tenaga universal, anda boleh menggunakannya untuk menyembuhkan diri sendiri atau orang lain.

Chikara Reiki Do percaya bahawa anda sebenarnya boleh melakukan proses attunement ini sendiri dan tidak memerlukan sarjana Reiki untuk melakukannya untuk anda. Proses ini juga lebih mudah daripada Reiki attunement lain, kerana anda tidak perlu untuk pergi melalui peringkat 1 dan 2. Anda boleh menjadi tuan di Chikara Reiki dalam masa 48 jam.

Walaupun kebanyakan tuan memberitahu pelajar bahawa Reiki tidak boleh atau tidak boleh dilakukan dengan cepat, Judith percaya bahawa kebanyakan tuan-tuan dan kursus sebenarnya mengelirukan anda. Ia boleh dilakukan dengan cara yang lebih mudah.

Chikara (bermaksud "berkuasa" dalam bahasa Jepun) Reiki boleh digunakan untuk merawat tekanan, kebimbangan dan masalah kesihatan yang lain. Ia juga boleh digabungkan dengan kaedah penyembuhan alternatif yang lain seperti EFT. Jika anda mempunyai masalah di kawasan perut anda, anda boleh menggunakan beberapa simbol Reiki dan menyalurkan tenaga penyembuhan di kawasan itu.

Tenaga sejagat juga boleh dihantar kembali ke masa apabila masalah kesihatan anda pertama berlaku dan menjadi masalah. Dengan cara ini, penyembuh tenaga kembali dan mengubah masa lalu. Ini mungkin bunyi seperti sebuah filem fiksyen sains bagi sesetengah orang, tetapi banyak orang mendapat manfaat penyembuhan Reiki. Tenaga ini, seperti mana-mana tenaga yang lain, tidak mempunyai had jarak atau tempat.

Chikara Reiki Do adalah salah satu alternatif yang baik bagi mereka yang ingin belajar dan menjadi tuan Reiki tanpa syarat biasa yang mengambil banyak masa dan pelaburan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar