Bagaimana untuk Mencegah Gout - Do Makanan Punca Gout?

Bagaimana untuk Mencegah Gout - Do Makanan Punca Gout?

Sebagai seorang yang masih hidup gout, saya diminta oleh orang lain dengan gout sama ada makanan benar-benar menyebabkan gout dan jika mereka berbuat demikian, akan makan atau mengelakkan sesetengah makanan sepenuhnya mengelakkan gout atau mengurangkan peluang serangan masa depan. Paling teruk yang mempunyai gout ialah apabila anda mempunyai, peluang anda mempunyai satu lagi serangan meningkat. Mempunyai terlalu ramai di antara mereka, dan anda menggulung dengan potensi kerosakan yang serius seperti tophi gout. Dalam artikel ini, saya bercadang membincangkan pelbagai cara bagaimana untuk mencegah gout dan sama ada makanan boleh menyebabkan serangan gout.

Bagaimana anda mendapat gout anyways?

Punca untuk gout adalah lebihan asid urik. Asid urik adalah secara semula jadi dengan produk purin yang merupakan enzim yang terutamanya direka untuk pecahan protein yang kita makan. Kita secara semulajadi menghasilkan asid urik walaupun kita boleh meningkatkan tahap dengan apa makanan yang kita menelan. Biasanya, dalam badan yang sihat, kami tidak dapat memproses dan menyingkirkan asid urik melalui air kencing kita. Apabila kita mempunyai terlalu banyak asid urik dalam badan kita apa yang akhirnya berlaku adalah bahawa badan kita tidak boleh menghapuskan ia cepat cukup dan ia angin sehingga dalam aliran darah kita. Asid akhirnya mendapati ia rumah dalam tisu lembut di sekitar sendi di mana crystalizes ke dalam struktur berbentuk jarum menyebabkan serangan gout. Hasilnya ialah kesakitan yang teramat sangat pada sendi yang terlibat. Ia biasanya memberi kesan membuat kaki berjalan tugas yang sangat sukar. Serangan boleh berlangsung antara beberapa hari untuk beberapa bulan dalam kes-kes yang teruk.

Jangan Makanan Punca Gout?

Jika anda pergi ke doktor, maka kemungkinan besar mereka akan menetapkan anda sama ada steroid atau prednisone dan mencadangkan bahawa anda menghadkan pengambilan makanan yang tinggi purin. Masalah dengan menghadkan makanan adalah bahawa sebahagian besar makanan yang dianggap sihat dan mengehadkan pengambilan sebenarnya boleh melakukan lebih berbahaya daripada baik, terutamanya jika anda adalah tahan insulin (yang paling yang mengalami gout). Doktor melakukan ini untuk sebab yang walaupun. Nampaknya makanan tertentu memang mempunyai kecenderungan untuk menyebabkan serangan gout TETAPI apa makanan yang benar-benar mencetuskan serangan benar-benar bergantung kepada individu. Doktor itu tidak mempunyai pilihan daripada menggunakan pendekatan senapang patah, cadangan yang bijak, kerana mereka tidak mengetahui apa makanan yang menyebabkan serangan dalam individu ... mereka hanya tahu makanan yang boleh menyebabkan serangan gout.

Dalam satu kajian baru-baru ini dilakukan oleh Lisa Mcdowell, pengarang curegoutnow surat berita tersebut, para peserta top 3 makanan yang menyebabkan serangan gout ialah daging merah, alkohol, dan bir, walaupun pelbagai makanan di kalangan ditinjau menjangkau seluruh senarai dobi biasa yang anda inginkan daripada doktor. Moral kepada cerita ini? Walaupun ia adalah petunjuk untuk ambil perhatian bahawa pelbagai makanan yang menyebabkan gout, punca sebenar serangan gout berbeza dari individu ke individu. Seseorang yang sering mengalami serangan gout perlu memeriksa makanan yang mereka makan untuk menentukan sama ada makanan adalah pemangkin atau jika ia adalah sesuatu yang lain. Jika mereka mendapati bahawa setiap kali mereka mempunyai beberapa bir dengan makan malam meningkatkan peluang serangan, mereka perlu menghapuskan makanan yang bersalah dari diet mereka.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar