Jenis-jenis yang berbeza daripada Pemulihan Home Untuk Vaginosis bakteria

Jenis-jenis yang berbeza daripada Pemulihan Home Untuk Vaginosis bakteria

Terdapat beberapa kaedah khas dan juga diterima yang dikenali sebagai ubat rumah untuk vaginosis bakteria. Faraj wanita diperbuat daripada Lactobacillus yang biasanya dikenali sebagai bakteria baik yang akan menjaga bakteria yang tidak baik terutamanya Mycoplasma dan Gardnella bawah sekatan. Jadi, jika kita mahu kelegaan daripada vaginosis bakteria kami memerlukan penjagaan dan perhatian supaya jangkitan boleh disimpan dalam had.

Rawatan rumah meluas

Sebab utama mengapa ubat rumah untuk vaginosis bakteria adalah lebih popular daripada ubat-ubatan antibiotik adalah bahawa ia boleh menyembuhkan jangkitan sepenuhnya. Tetapi jika anda menggunakan ubat atau krim anda akan mendapat bantuan yang tidak syak lagi tetapi selepas beberapa bulan jangkitan boleh kembali. Jadi ia tidak boleh dikatakan bahawa
jangkitan adalah disembuhkan dengan ubat-ubatan. Oleh itu rawatan rumah bagi vaginosis bakteria adalah pilihan yang lebih dipercayai.

Remedi rumah untuk vaginosis bakteria umumnya cuba untuk mengekalkan keseimbangan antara bakteria baik dan buruk. Salah satu cara untuk melakukan ini adalah untuk menjana bakteria lebih baik dan sumber yang terbaik adalah yogurt hidup. Jika anda ingin mengekalkan keseimbangan yang sesuai untuk laporan bakteria maka anda perlu makan yogurt hidup. Kadang-kadang anda juga boleh pop dalam tampon lencun dengan yogurt ke dalam faraj anda secara langsung. Ini adalah rawatan yang paling biasa bahawa wanita lebih suka untuk melakukan di rumah mereka. Satu lagi produk berguna adalah pesari Teh minyak pokok tetapi anda perlu pastikan bahawa ia boleh digunakan secara dalaman.

Antiseptik juga boleh membantu dan tidak ada yang lebih baik daripada bawang putih kerana ia mempunyai kualiti antiseptik semula jadi. Cuka cider juga agak membantu dan anda boleh menggunakannya ke dalam air panas semasa mandi. Terdapat larangan-larangan tertentu tertentu yang perlu diikuti dengan sempurna. Minum alkohol semasa rawatan boleh membatalkan kesan positif jadi anda mesti mengelakkan ia. Jika anda mempunyai jangkitan di kawasan faraj kemudian mengelak daripada menggunakan air berulang-ulang kali kerana ia tidak akan membantu. Juga mana-mana produk wangi boleh memudaratkan. Ikuti rawatan rumah mudah bagi vaginosis bakteria jika anda mahu sedikit kelegaan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar