Minyak Essential - Kenapa Kita Perlu Mereka dan Bagaimana untuk Menggunakan Mereka?

Minyak Essential - Kenapa Kita Perlu Mereka dan Bagaimana untuk Menggunakan Mereka?

Kami memudahkan segala-galanya untuk menjadikan kehidupan yang kos efektif. Bangsa ini untuk membuat segala-galanya murah membuat kita kehilangan hubungan dengan alam semula jadi. Tumbuh-tumbuhan adalah cara yang baik untuk mengimbangi kesihatan anda dalam semua aspek: fizikal, hormon, mental, emosi, dan lain-lain Ia mengandungi bahan-bahan penting untuk kehidupan yang sihat. Nenek moyang kita menggunakan mereka setiap hari sebagai sebahagian daripada gaya hidup yang seimbang. Ia adalah lebih pencegahan daripada rawatan, tetapi ia bekerja lebih baik.

Tiada ubat boleh menggantikan kesan yang baik tumbuh-tumbuhan.

Kami semua menjadi makhluk bandar yang tidak mempunyai masa untuk rawatan herba rumit. Kami perlahan-lahan diasingkan daripada alam semula jadi dalam agglomerations bandar besar. Ia tidak mungkin lagi untuk hidup gaya hidup yang sama seperti nenek moyang kita. Tumbuhan aromatik secara perlahan-lahan hilang dari tabiat pencernaan kita. Kami tidak minum teh herba lagi kita tidak menyediakan makanan dengan pelbagai rempah. Dalam tumbuhan lalu digunakan untuk menjadi sumber utama ubat-ubatan. Mereka telah digunakan dalam diet harian kita sebagai teh, rempah ratus, jem, minuman keras dan mereka telah digunakan sebagai ubat dalam pelbagai bentuk, (decoct, campuran, penyedutan, tinctures, serbuk, beg aromatik, dan lain-lain ...)

Industri dadah boleh membuat gantian sintetik yang akan menyelesaikan sebahagian daripada masalah kita. Walau bagaimanapun industri ubat-ubatan lebih tertumpu kepada rawatan penyakit dan bukan pencegahan. Dan kadang-kadang sasaran dadah adalah pengecilan kesan dan tidak penghapusan sebab. Minyak pati adalah alternatif yang sangat baik untuk menyambung semula dengan alam semula jadi.

Apakah minyak pati, dan mengapa mereka penting?

Minyak pati ekstrak tumbuhan, (dari bunga, akar, biji, dan lain-lain) yang mengandungi intipati pokok - bahan yang mempunyai potensi terapeutik yang tinggi. Hampir semua bahan aktif dalam tumbuhan diekstrak. Minyak pati, jika digunakan dengan betul, sangat boleh meningkatkan kualiti kehidupan kita. Mereka adalah yang terbaik digunakan sebagai ukuran kesihatan pencegahan dan mereka boleh membantu dalam hampir semua bidang: Boost imuniti, melindungi dari kuman, meningkatkan penghadaman, membantu untuk berehat, melegakan tekanan dan ketegangan, membantu fokus, berehat otot, memperbaiki tidur, mengimbangi emosi dan hormon , menyahtoksik badan kita, dan sebagainya ... Minyak pati yang sangat berbeza dari kilang untuk menanam dan mereka mempunyai ciri-ciri penyembuhan yang berbeza dan ia adalah penting untuk mengetahui apa sifat-sifat ini adalah untuk menggunakan mereka dengan betul. Kadang-kadang, jika tidak digunakan dengan betul, minyak pati boleh membahayakan. Sesetengah daripada mereka adalah sangat tidak menentu dan mereka akan hilang dalam beberapa minit dalam persekitaran yang terbuka, ada yang lebih stabil. Sesetengah minyak pati toksik dalam kuantiti yang lebih tinggi supaya anda ingin memastikan anda menghormati dos yang betul. Ilmu yang berkaitan dengan penggunaan minyak pati dipanggil Aromaterapi dan merupakan Perubatan Alternatif. Aromaterapi bagaimanapun tidak diiktiraf sebagai satu cabang perubatan di Amerika Utara. Sebaliknya di Perancis menetapkan minyak pati adalah dikawal selia dan Aromaterapi adalah sebahagian daripada perubatan konvensional.

Bagaimana kita boleh menggunakan Minyak Aromaterapi?

Anda boleh menggunakan minyak pati dengan cara yang berbeza bergantung kepada jenis minyak dan pilihan anda:

Menggunakannya pada Potpourri lama yang hilang baunya.
Ke sekeping kecil kain semasa pengeringan pakaian anda di dalam mesin pengeringan anda.
Tambah beberapa titik dalam semburan.
Letakkan beberapa titik dalam air dalam periuk bunga henti atau dalam mikro-peresap.
Tambah beberapa titik dalam tab mandi.
Tambah beberapa titik dalam humidifier anda.
Tambah beberapa titik kepada minyak asas seperti Sweet Almond atau minyak anggur-benih dan urut diri sendiri.
Tambah beberapa titik kepada pengangkut yang sangat cepat diserap seperti minyak Jojoba dan urut kepala dan muka anda. Ini adalah sangat sihat untuk kulit anda.
Letakkan beberapa titik minyak pati pada penapis haba. Cemara atau Cinnamon Bark atau Eucalyptus akan menjadi pilihan yang baik untuk mencegah selesema.
Tambahkan 3-5 titis dalam dalam pengukus muka atau dalam semangkuk air suam dan menutup kepala dan mangkuk dengan tuala besar. Ini bagus sebagai rawatan penjagaan kulit atau penyedutan.
Tambah 3 titis untuk tanah liat dibasahkan dan memohon sebagai topeng muka.
Gunakan beberapa titik untuk kompres air suam dan memohon kepada otot sakit.
Peringatan perlu diambil apabila anda menggunakan minyak pati. Kepekatan yang perlu antara 1% dan 5% bergantung kepada minyak. Sesetengah minyak sangat merengsa jadi tidak pernah memohon terus pada kulit atau dalam kepekatan yang lebih tinggi daripada yang disyorkan. Jangan menelan minyak pati, sebahagian daripada mereka adalah toksik. Sesetengah minyak aromatik meningkatkan kepekaan anda kepada cahaya matahari supaya mengelak daripada menggunakan sebelum keluar atau gerai samak. Adakah ujian tampalan jika anda mempunyai alahan. Elakkan terus minyak, (dari botol). Wanita hamil perlu berhati-hati apabila menggunakan minyak pati atau mendapatkan nasihat daripada doktor. Bayi yang baru lahir dan bayi tidak boleh menggunakan minyak pati dalam apa jua bentuk.

Rawatan kulit campuran minyak pati

Tambah beberapa titik minyak Lemon (gred terapeutik) dan lebih sedikit minyak Sea-buckthorn dalam pangkalan minyak yang sangat diserap seperti Jojoba atau anggur-benih. Gunakan gabungan ini untuk mengurut wajah anda untuk kulit yang sihat. Anda akan kagum dengan keputusan yang diperolehi dalam hari.

Gabungan Urut sensual

Anda boleh membuat minyak urut sensual gabungan anda sendiri. Gunakan 1 oz (30 ml) Jojoba atau minyak Grape-awal sebagai pembawa anda. Menambah 4 titis Rose minyak pati dan 6 titis Ylang Ylang minyak pati. Pastikan anda menggunakan minyak gred terapeutik. Jika anda merancang urutan yang lama anda boleh campuran dalam 50/50% yang Jojoba dan anggur-benih minyak kerana Jojoba akan diserap sangat mudah.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar