Rawatan Asli Untuk Kulat Nail

Rawatan Asli Untuk Kulat Nail

Kulat kuku adalah jangkitan mikroskopik yang berlaku di bawah kuku jari kaki apabila mereka sering terdedah kepada panas, persekitaran lembab, termasuk kasut hiking berpeluh dan kasut jejak.

Ia bukan sesuatu yang boleh dibanggakan, untuk menjadi sempurna jujur ​​ia adalah memalukan. Setiap kali anda pergi untuk berjabat tangan seseorang, anda akan menghabiskan banyak masa anda cuba untuk menutupinya dengan harapan bahawa tidak ada notis itu. Sebahagian besar masa, anda akan sentiasa separa sedar cuba untuk menyembunyikannya.

Anda boleh dengan cepat boleh menjadi orang buangan sosial. Anda mungkin perlu berfikir dua kali untuk memakai kasut terbuka dan pergi ke pantai. Walaupun orang tidak tahu bahawa anda mempunyai kulat kuku, penglihatan semata-mata kuku anda boleh menakutkan mereka pergi.

Bersembunyi kuku dengan kulat adalah reaksi biasa. Ia adalah perkara biasa untuk mencuba dan memakai polish cerah atau memakai kasut yang ketat untuk menutup masalah ini.

Ini bukan penyelesaian yang sangat baik walaupun. Selain daripada tidak menyelesaikan masalah yang lebih mendalam, penyelesaian sementara juga boleh membuat masalah anda lebih teruk.

Kulat suka kawasan lembap dan panas yang jauh dari cahaya matahari dan udara. Ini bermakna memakai polish perlindungan dan ketat kasut sahaja boleh menggalakkan lebih kehangatan dan kelembapan. Ini adalah sebab mengapa ia adalah perkara biasa dalam kuku kaki. Kuku juga boleh mengalami kulat tetapi tidak sebanyak kaki. Ini semata-mata kerana kita sering menyimpan jari kaki kami ketat dibalut atau tersembunyi.

Anda tidak perlu malu ke atas jari atau jari kaki anda lagi. Tiada siapa yang mahu kuku yang rapuh, kuning dan celaka betul menjijikkan. Anda tidak boleh mengabaikan kebersihan tangan dan kaki anda.

Masalahnya ialah berleluasa dan tidak mendiskriminasi dalam pilihan tuan rumah akan datang. Walaupun mudah berjangkit, ia adalah selesa untuk menyedari bahawa membangunkan jari kulat kuku dijangkiti tidak semestinya mencerminkan kebersihan kami. Anda perlu sekarang bahawa ia adalah satu penyakit berjangkit yang disebabkan oleh beberapa anggota keluarga dermatophyte itu.

Kulat kuku adalah masalah biasa yang menjejaskan berjuta-juta orang di seluruh dunia. Isu yang tidak selesa boleh menyebabkan pelbagai masalah. Walau bagaimanapun, terdapat beberapa cara yang berbeza semulajadi rawatan untuk membantu anda mendapatkan semula kesihatan kuku anda.

Rawatan semula jadi pertama yang anda mungkin ingin mencuba seli mandi kuku dalam penyelesaian cuka dicairkan dan hidrogen peroksida. Ini membantu menggalakkan jari sihat dengan menyerang kulat dan membantu untuk membunuhnya sebelum ia boleh melakukan apa-apa kerosakan yang lebih teruk. Anda mungkin perlu untuk melakukan ini beberapa kali sebelum kuku tepu cukup untuk menghapuskan jangkitan.

Satu lagi rawatan semula jadi yang anda mungkin ingin mencuba adalah setengah setengah penyelesaian Vaseline dan minyak pokok teh.

Dengan menggunakan campuran minyak pokok teh dan minyak lavender, pastikan anda membentangkannya pada dan sekitar katil kuku kawasan yang dijangkiti. Ini mungkin tidak berfungsi secepat ubat, tetapi sekurang-kurangnya anda tidak akan perlu bimbang tentang mana-mana pihak memberi kesan. Anda juga mungkin ingin mencuba produk remover kulat yang telah terbukti berjaya.

Satu lagi rawatan semulajadi adalah merendam kaki dalam epal cider cuka dua kali sehari selama 20 minit setiap kali sejak 10 hari lalu. Selepas rendam, bilas dengan teliti, tuala kering dan menggunakan hidrogen peroksida membenarkan ia untuk udara kering. Anda akan melihat peningkatan yang besar.

Salah satu sumber terbaik anda untuk mendapatkan maklumat yang berkaitan dengan merawat kulat kuku jari kaki yang disediakan untuk anda di link berikut.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar