Jangan Jadi Drop-Dead Gorgeous - Anda Mungkin yang toksik kimia Receptacle tanpa mengetahui

Jangan Jadi Drop-Dead Gorgeous - Anda Mungkin yang toksik kimia Receptacle tanpa mengetahui

Anda dan orang tersayang mungkin bekas bahan kimia toksik tanpa mengetahui ia. Ia keburukan biz kecantikan - banyak kosmetik popular dan krim yang dicampur dengan bahan kimia toksik. Pelajari cara-cara mudah untuk mengelakkan mereka dan memilih selamat, produk yang berkesan yang menyokong kesihatan yang baik dan hubungan yang sihat dengan semua orang yang anda suka.

Mengapa mengambil berat mengenai produk anda memakai kulit anda?

Apa yang anda berbuih pada kulit anda diserap ke dalam badan anda dan berakhir dalam aliran darah anda.

Pakar-pakar kesihatan memberi amaran kepada kita bahawa banyak produk popular kita gunakan untuk melihat yang terbaik, termasuk ubat gigi, sabun, syampu, perapi, solek, dan pelembap, mengandungi bahan kimia toksik yang boleh mempercepatkan penuaan dan membahayakan kesihatan kita. Itulah sebabnya ia adalah penting untuk membaca label setiap produk penjagaan badan anda membeli dan memilih dengan bijak.

Adakah ia hanya bijak untuk membeli "Asli" produk?

Tidak ada standard untuk apa "Asli" ertinya. Saya telah membeli "semula jadi" produk dari kedai makanan kesihatan bahawa saya dianggap selamat dan sihat untuk saya dan keluarga saya, hanya untuk mendapati bahawa mereka juga mengandungi bahan-bahan toksik.

Apabila saya membaca senarai rasmi bahan kimia toksik untuk mengelakkan, saya mula kembali produk dengan bahan kimia dan membeli alternatif yang lebih selamat.

Apa bahan kimia toksik yang patut kita elakkan dalam kecantikan dan penjagaan badan produk?

Pada tahun 2003, satu artikel eko-kitaran disenaraikan 59 bahan-bahan toksik yang terdapat dalam kosmetik popular dan krim yang harus dielakkan - bukan sahaja kerana mereka berbahaya kepada manusia, tetapi mereka juga dicuci ke dalam longkang dan ke dalam sistem pembetung di mana mereka mencemarkan jalan air dan tanah dan racun hidupan laut dan tumbuh-tumbuhan.

Tiga jenis bahan kimia yang digunakan untuk mengekalkan atau menambah warna kepada produk penjagaan diri yang disyaki atau dikenali carcinogins: formaldehid (seperti natrium lauril sulfat), warna tar arang batu (disenaraikan sebagai FD & C dan D & C) dan plumbum.

Daripada mengambil senarai 59 bahan kimia toksik dengan anda ke kedai, memikirkan bahan kimia berikut sebagai Dirty Dozen - bahagian 12 bahan-bahan untuk mengelakkan dalam produk kecantikan dan penjagaan badan anda:

natrium laurel sulfat
natrium laureth sulfat
triclosan (terdapat dalam produk anti-bakteria),
Parabens (Methylparaben, Ethylparaben, p-Propylparaben, Isobutylparaben, n-Butylparaben dan Benzylparaben), minyak mineral
petroleum
Diethanolamine DEA
Cocamide DEA
Lauramide DEA
alfa dan beta hydroxy asid
talkum
lanolin
phthalates

Bagaimana anda memilih alternatif yang selamat?

Terdapat selamat, alternatif yang berkesan untuk setiap bahan kimia toksik. Satu strategi yang mudah adalah untuk membeli produk organik dengan bahan-bahan gred makanan yang menyuburkan dan melindungi anda tanpa meminum racun perosak berbahaya atau bahan kimia.

Ini adalah bagaimana lelaki, wanita dan kanak-kanak boleh melihat dan merasa yang terbaik di samping menyokong hubungan yang sihat dengan semua orang yang anda suka.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar