Restless Leg Syndrome Relief - Cara Cari Pelepasan RLS Sememangnya

Restless Leg Syndrome Relief - Cara Cari Pelepasan RLS Sememangnya

Sindrom kaki resah boleh menjadi jauh lebih daripada hanya membuat kecoh bagi mereka yang mempunyai untuk menanganinya secara tetap. Gejala termasuk kaki yang berkedut tanpa kawalan, gatal-gatal, terbakar, sakit, dan mungkin merasa seperti mereka menjalar. Sindrom kaki resah juga boleh menyebabkan insomnia. Berita baik untuk mereka yang mempunyai RLS, walaupun, adalah bahawa mereka yang mengalami ia boleh menarik nafas lega secara semula jadi.

Orang yang mengalami gangguan ini dapat melihat resah melegakan sindrom kaki dalam pelbagai cara. Oleh kerana terdapat sebab-sebab yang berbeza termasuk tekanan, kehamilan, penggunaan bahan-bahan seperti alkohol atau kafein, paras zat besi yang rendah, dan sejarah keluarga penyakit itu, terdapat juga pelbagai cara untuk orang ramai untuk mendapatkan bantuan untuk keadaan. Bagi mereka yang tahu punca malady mereka, penyelesaian yang paling mudah adalah untuk menghapuskan punca jika boleh. Sebagai contoh, jika tanda-tanda seseorang menjadi lebih teruk dengan penggunaan alkohol atau kafein, menghapuskan atau sekurang-kurangnya mengurangkan penggunaan bahan-bahan ini boleh membantu dengan resah melegakan sindrom kaki. Bagi mereka yang mengalami kekurangan zat besi, membawa tahap besi ke tahap yang sihat boleh membantu untuk melegakan gejala.

Bagi mereka yang tidak tahu atau tidak dapat menghapuskan punca, ada cara lain yang mereka boleh mendapatkan bantuan. Banyak cara untuk mendapatkan resah melegakan sindrom kaki juga boleh dilakukan di rumah. Mewujudkan corak tidur yang sihat boleh membantu dalam melegakan gejala keadaan ini. Ini termasuk mendapat tidur yang mencukupi. Ia juga termasuk jadual tidur. Tidur dan bangun pada masa yang sama setiap hari boleh membantu dengan keadaan ini. Tidur di persekitaran tidur yang tenang dan selesa juga dapat membantu anda bukan sahaja mendapat tidur yang cukup tetapi dengan melegakan gejala RLS.

Senaman boleh menjadi sangat bermanfaat bagi mereka yang mempunyai RLS. Terdapat dua perkara penting bahawa orang yang membuat keputusan untuk menggunakan kaedah ini perlu ingat, walaupun. Pertama sekali, latihan itu perlu datang awal hari ini. Bersenam di kemudian hari, terutamanya selepas tanda-tanda telah pun bermula, boleh mempunyai kesan yang buruk dan sebaliknya boleh memperhebatkan mereka. Ia juga penting bagi orang yang tidak keterlaluan.

Satu mandi sejuk panas atau yang juga boleh membantu dengan resah melegakan sindrom kaki. Mengurut otot semasa mandi juga boleh membantu. Sebagai alternatif, menggunakan pek panas atau sejuk di kawasan yang terjejas juga boleh membantu untuk melegakan gejala. Sesetengah orang mungkin mendapati bahawa seli antara panas dan sejuk boleh membantu dalam mengurangkan atau menghapuskan keadaan sama sekali. Bagi orang-orang yang tiada pelepasan find di rumah, walaupun, mereka mungkin perlu menghubungi doktor untuk bantuan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar